Стрийське управління ГУ ДФС у Львівській області

Левицький Тарас Іванович - начальник 

Адреса: 82400, м.Стрий, вул.Сколівська, 7.

Контакти:  приймальня (03 -245) 5-20-48

факс - (03 - 245) 5-71-10

електронна адреса - Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


12 лютого

До уваги платників ПДВ!


Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області нагадує, що 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).
Зокрема, Постановою № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також Постановою № 1165 затверджені критерії ризиковості платника ПДВ, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ та критерії ризиковості здійснення операцій.
З набранням чинності Постанови № 1165 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Постанову № 1165 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 23.01.2020 № 13.

За січень 2020 року до бюджетів всіх рівнів платниками податків по території обслуговування Стрийського управління ГУ ДПС у Львівській області сплачено 236252,4 тис. гривень податків .

До державної скарбниці платники перерахували 115702,5 тис. гривень. Головними складовими податкових надходжень до державного бюджету є надходження податку на додану вартість – 44631,0 тис. грн. та податку на доходи фізичних осіб – 31842,1 тис. гривень. Також значну частку в надходженнях до державної скарбниці займають: рентна плата за користування надрами – 36768,2 тис.грн, військовий збір – 5454,0 тис. грн. , та податок на прибуток – 2058,3 тис. гривень. Надходження сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за січень- листопад 2019 року становить – 80703,4 тис.гривень.
До місцевої казни надійшло 120549,9 тис. грн., що на 20445,2 тис. грн., більше у порівнянні з відповідним періодом 2019 року. За січень 2020 року до місцевих бюджетів надійшло:
податок на доходи фізичних осіб - 77181,4 тис. грн.,
єдиного податку – 18165,4 тис.грн;
плати за землю – 14184,21 тис.грн;
плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами – 416,8 тис. грн;
акцизний податок з реалізації роздрібної торгівлі підакцизних товарів - 2546,2 тис. грн.;
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 4705,1 тис. гривень.

Відзвітуйтеся за земельні ділянки до 20 лютого

Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області інформує, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до податкової інспекції за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.

Форма податкової декларації плати за землю на поточний рік встановлена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560 із змінами, який передбачає розбивку річної суми рівними частками за місяцями.

Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати звітну податкову декларацію щомісяця, що звільняє його від обов'язку подання її не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

При цьому за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі, платник подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

ФОП у декларації про майновий стан і доходи повинен зазначати й інші доходи, отримані громадянином


Відповідно до п. п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.
Фізичні особи – підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування чи сплачували фіксований податок до набрання чинності ПКУ, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування. Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи за станом на дату державної реєстрації підприємцем (п. п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
Фізичні особи – підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений п. п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року).
Відповідно до п. 177.11 ст. 177 ПКУ фізичні особи – підприємці у податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Форма податкової декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 №177) (далі – Наказ №859).
Відповідно до п. 8 розд. IІІ Інструкції у відомостях про власне майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду, емфітевзис):
1) зазначаються відомості про нерухоме (рухоме) майно, що перебуває у власності платника податку станом на кінець звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, відповідно до категорії об’єкта нерухомого майна.
Кожній категорії об’єктів майна призначається окремий номер: 1 – земельні ділянки; 2 – житлові будинки; 3 – квартири; 4 – садові (дачні) будинки; 5 – гаражі; 6 – водойми; 7 – автомобілі легкові; 8 – автомобілі вантажні (спеціальні); 9 – водні транспортні засоби; 10 – повітряні судна; 11 – мотоцикли (мопеди); 12 – інше нерухоме (рухоме) майно;
2) кожний об’єкт майна відображається платником податку окремо із зазначенням у графі:
1 – коду рядка;
2 – номера категорії об’єктів;
3 – місцезнаходження об’єкта нерухомого майна (країна, адреса) або марки (моделі) рухомого майна;
4 – року набуття права власності/року випуску (для рухомого майна);
5 -– загальної площі нерухомого майна (значення вказується у квадратних метрах);
6 – значення власної частки в загальній площі нерухомого майна;
7 – відмітки про надання майна в лізинг, оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) (вказується позначкою «х»).
Таким чином, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування повинна подавати за результатами календарного року податкову декларацію, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, в тому числі відомості про нерухоме та рухоме майно.

РРО – новації: застосування касової техніки з 19 квітня 2020 року


Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що законом України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» № 128-IX від 20.09.2019 передбачені зміни в порядок застосування РРО, зокрема:
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, із 19.04.2020 року зобов’язані:
- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання:
на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) - протягом трьох років;
на програмних РРО у разі розрахункових операцій у режимі офлайн - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу;
- проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості;
- суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки;
- вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам під час перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).
Такі вимоги не стосуватимуться приватних підприємців-платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

29 січня

Відбулась зустріч з питань детінізації ринку праці

У Стрийському управлінні Головного управління ДПС у Львівській області відбулась зустріч з представниками малого та середнього бізнесу  під час яких обговорено актуальні питання  щодо наповнення дохідної частини бюджету, новацій  законодавства щодо оплати праці,  дотримання суб’єктами господарювання трудового законодавства.

   В ході зустрічі розглянуто питання щодо легалізації найманих працівників та заробітної плати, щодо залежності страхового стажу громадян від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, щодо заходів, які вживаються контролюючими органами для боротьби з виплатою заробітної плати в «конвертах» та негативними наслідками «тіньової» оплати праці.   

Як зазначив заступник начальника управління - начальник відділу податків і зборів з юридичних осіб Роман Раїна, з метою упередження порушень при виплаті заробітної плати та використанні найманих працівників податківці роблять акцент на проведенні роз’яснювальної роботи, зокрема проведенню зустрічей, заслуховувань, семінарів, «круглих столів».

   Учасників зустрічей  поінформували про наслідки неофіційного працевлаштування  та виплати заробітної плати у «конвертах» для працівника, зокрема зазначили, що у разі прийняття працівника без офіційного оформлення трудової угоди, не буде сплачуватись єдиний соціальний внесок та відповідно в майбутньому працівник буде позбавлений пенсійного забезпечення. Крім цього, такий працівник позбавляється права на соціальний захист, тобто не зможе отримати лікарняний, допомогу в разі отримання травми на виробництві чи оплачувану відпустку.

   На завершення зустрічі присутні мали змогу отримати відповіді на запитання та вичерпні пояснення щодо новацій законодавства.   Заступник начальника Стрийського управління Роман Раїна висловив подяку учасникам зустрічі та запевнив, що думка представників бізнесу є важливою в діяльності  податкової служби                                                                                              

27 січня

                                                               Оновлена звітність з податку на прибуток
Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що набрали чинності зміни до податкової декларації з податку на прибуток. Нововведення передбачені наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2019 №481 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – наказ №481).
У формі Податкової декларації з податку на прибуток підприємств передбачені такі зміни. Основну частину декларації доповнено блоком «Податкові зобов’язання, інші штрафні санкції та пені, визначені відповідно до Податкового кодексу України, не пов’язані з виправленням помилок».
Змінами передбачено доповнення Декларації новим додатком ПП «Інформація про суми податкових пільг» платниками, що не сплачують податок у зв'язку з отриманням податкових пільг відповідно до постанови КМУ від 27.12.2010 №1233. Натомість суб’єкти господарювання не подаватимуть до контролюючих органів Звіт про суми податкових пільг, а вестимуть облік сум таких пільг, які відображатимуться у додатку ПП до декларації. При цьому, звертаємо увагу на те, що Додаток ПП вперше подаватиметься зі звітних періодів 2020 року.
Також до окремих додатків декларації (ПН, ВП, РІ) внесено низку редакційних змін. Внесено, зокрема, зміни до додатка щодо заповнення відомостей про нерезидента, заповнення уточнюючих показників тощо.
Враховуючи те, що видання наказу №481 обумовлено змінами з 01.01.2019 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, платникам податку на прибуток підприємств рекомендується за базовий звітний (податковий) період – 2019 рік подавати податкову декларацію за оновленою формою.
Більш детально про це йдеться у листі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/74252.html.

                                      Змінюється форма податкової декларації про майновий стан і доходи
З 1 січня 2020 року декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою. Зміни до форми податкової декларації внесені наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859».
У новій формі податкової декларації:
- доповнено рядок 8 декларації «Категорія платника» новим критерієм «особа, яка заявляє право на податкову знижку», який застосовується громадянами, що декларують право на податкову знижку;
- для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання при використанні права на податкову знижку, передбачено новий додаток Ф3;
- у декларації у розділі ІІ «Доходи, які включаються до загального оподатковуваного доходу» додатково виокремлено такі доходи:
рядок 10.2 - «дохід, нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно - правового характеру»,
рядок 10.4.1 - «дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси (орендодавця)».

24 січня

Відповідальність за несвоєчасно сплачений єдиний соціальний внесок

     Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області інформує, що відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-VІ від 08.07.2010р., єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Тобто, не залежно від того отримано платником дохід (прибуток) чи ні, платник зобов'язаний сплатити ЄСВ, при цьому сума внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (в 2020 році – 1039 грн 06 коп.).

     При наявності у платника зобов’язань з єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями з сплати податків, інших обов'язкових платежів, зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими податковими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати.

     Звертаємо увагу, що при сплаті сум заборгованості з ЄСВ необхідно враховувати, що за порушення терміну його сплати платнику нараховується штраф у розмірі 20 відсотків (ч. 11 ст. 25 Закону). Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня 0,1 відсоток суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені розпочинається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

     Якщо платник на кінець календарного місяця допустив заборгованість з єдиного внеску, йому надсилається вимога про сплату боргу (недоїмки), яка є виконавчим документом. Відмова в отриманні податкової вимоги не звільняє від сплати податкових зобов’язань. Податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків, якщо її надіслано у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, або незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Після цього податкова вимога вважається узгодженою та у разі не сплати платником податків недоїмки з ЄСВ, передається до Державної виконавчої служби, а це ще – 10% виконавчого збору, арешт рухомого/нерухомого майна, тимчасове обмеження виїзду боржників за кордон.

     Відповідно до п. 13 розд. VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04. 2015 № 449 не застосовується строк давності при нарахуванні, застосуванні та стягненні сум штрафів з єдиного внеску.

     Наголошуємо, що сума недоїмки з єдиного внеску не підлягає списанню, навіть в процедурі санації відповідно, до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи-підприємця, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які, відповідно до Закону несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску.

     Вкотре нагадуємо, що на сьогодні у платників податків є унікальна можливість користуватися електронним сервісом «Електронний кабінет платника», завдяки якому можливо своєчасно відслідковувати стан розрахунків стосовно сплати платежів та заборгованості перед бюджетом, дізнатися про наявність або відсутність заборгованості, обравши в меню приватної його частини «Стан розрахунків з бюджетом».

     Несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

 23 січня

РРО-2020: чого чекати ФОП?


Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області акцентує увагу на таких нюансах.
З 1 січня по 30 вересня 2020 року ФОП — платники єдиного податку першої групи, а також другої — четвертої груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1,0 млн грн, зможуть не застосовувати РРО. Виключення передбачені для тих із них, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також продають лікарські засоби, вироби медичного призначення та надають послуги у сфері охорони здоров’я. З 1 жовтня по 31 грудня 2020 року до переліку ФОП-«єдинників», які повинні застосовувати РРО, поряд із тими, хто перевищив річний обсяг доходу в 1,0 млн грн, будуть віднесені ті, хто здійснює (незалежно від суми річного доходу):
• реалізацію товарів (надання послуг) через мережу «Інтернет»;
• реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
• реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
• реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
• роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
• діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена п. 11 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
• діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
• діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
• реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для
автотранспортних засобів.
У разі перевищення платником єдиного податку другої — четвертої груп (фізичною особою - підприємцем) у календарному році обсягу доходу 1 млн грн - застосування РРО та/або програмного РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.
УВАГА!
Законами України від 20.09.2019 р. №128-ІХ та № 129-ІХ заплановано зміни у правилах застосування РРО підприємцями — платниками єдиного податку. Починаючи з 01.01.2021року всі ФОП — платники єдиного податку зобов’язані будуть застосовувати РРО. Звертаємо увагу на існування винятку — РРО не застосовуватиметься, якщо підприємець веде розрахунки із покупцями виключно у безготівковій формі. Втім приймання платежів картками вважається розрахунковою операцією із метою застосування Закону про РРО, тому під цей виняток не підпадає.

Як звітувати ФОП при переході з єдиного податку на загальну систему

Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що підприємці, які зареєстровані протягом року або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну, повинні подати декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочато таку діяльність або відбувся перехід. Вперше зареєстровані підприємці в декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації підприємцем.

Тобто підприємець, який протягом І, ІІ або ІІІ кварталів звітного року перейшов із спрощеної системи оподаткування на загальну або здійснив процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрав загальну систему оподаткування, повинен подати декларацію за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу. Крім того, за результатами календарного року потрібно буде подати річну декларацію.

При цьому, якщо підприємець здійснив вищеописані дії у IV кварталі звітного року, то він повинен подати декларацію за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної податкової декларації.

Туристичний збір: нюанси заокруглення при сплаті готівкою.

     Відповідно до п. п. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники туристичного збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

     Згідно з п. 2 постанови Правління Національного банку України від 20 червня 2019 року №82 «Про вилучення з готівкового обігу монет дрібних номіналів» (далі – Постанова №82) з 01 жовтня 2019 року монети номіналами 1, 2 та 5 копійок перестають бути засобом платежу під час здійснення розрахунків готівкою.

     Відповідно до п. 6 Постанови №82 юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (крім банків), відокремлені підрозділи юридичних осіб, фізичні особи, які здійснюють підприємницьку діяльність зобов’язані з 01 жовтня 2019 року припинити приймати монети номіналами 1, 2 та 5 копійок за всіма видами готівкових операцій, проводити заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) за правилами, визначеними постановою Правління Національного банку України від 15 березня 2018 року №25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» (далі – Постанова №25).

     Отже, якщо сума туристичного збору, нарахована податковим агентом платнику туристичного збору, визначена з копійками розміром 1, 2 та 5 копійок, то на виконання Постанови №82 податковий агент зобов’язаний заокруглити суму збору відповідно до Постанови №25.

Програмні РРО: знайомимось детальніше

Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що Президентом підписані Закон України від 20.09.2019 р. № 128-IX «Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128) та Закон України від 20.09.2019 р. № 129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (далі – Закон № 129). Ці Закони набирають чинності через 6 місяців з дня їх офіційного опублікування, крім окремих норм.
Наразі Закони № 128 та № 129 опубліковані в офіційному виданні «Голос України» від 19.10.2019 р. № 200, отже набрання чинності ними відбудеться 19.04.2020 р.
Що передбачають ці два закони?
Нормами законів вводяться нові поняття. Зокрема, такі:
Програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – програмний РРО) – програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс (далі – ПТК) у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу (зараз ДПС – ред.) і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютою за готівку та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу (ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР; далі – Закон № 265, зі змінами, внесеними Законом № 128);
Фіскальний сервер контролюючого органу – ПТК, через який реалізується фіскальна функція та який здійснює реєстрацію програмних РРО, електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків. Через такий ПТК також здійснюється збереження даних щодо проведеної розрахункової операції у системі обліку даних РРО, обробка та надання доступу до інформації про розрахункові операції, проведені з використанням програмних РРО, а також інтеграція з програмними РРО через програмний інтерфейс (АРІ), розміщений у відкритому вільному доступі (ст. 2 Закону № 265 зі змінами, внесеними Законом № 128);

Система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (далі – СОД РРО) – інформаційна система, призначена для збору, зберігання, використання даних РРО та програмних РРО (у т. ч. електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, створених РРО та програмними РРО), перевірки справжності та достовірності розрахункових документів (пп. 14.1.278 ПКУ, зі змінами відповідно до Закону № 129).
Хто та коли зможе застосовувати програмні РРО?
Відповідно до норм Закону № 128 програмні РРО можна застосовувати з 19.04.2020р.
Нагадаємо, що функцію програмного РРО зможе виконувати будь-який гаджет – планшет, смартфон, тощо. Але для цього буде необхідно встановити відповідне програмне забезпечення, що дозволить такому пристрою виконувати фіскальні функції, та мати безперервний доступ до Інтернету. Програмні РРО будуть видавати електронні чеки та передавати інформацію по кожній операції на сервер ДПС.
РРО та програмні РРО не застосовуються:
єдинниками І групи (п. 296.10 ПКУ), а також фізособами, які реалізовують на ринках власні речі (зокрема, вживані) та городину;
єдинниками ІІ–IV груп (до 01.10.2020 р.), обсяг доходів яких не перевищує 1 млн грн. Виключення становлять ФОП, які реалізують технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту, лікарські засоби, вироби медпризначення та здійснюють платні послуги у сфері охорони здоров’я.
З 01.10.2020 р. РРО та програмний РРО застосовують ФОП ІІ–IV груп, які відносяться до ризикових груп та здійснюють:
реалізацію товарів/послуг через Інтернет;
реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
торгівлю ювелірними виробами та побутових виробів з дорогоцінних металів;
торгівлю вживаними товарами;
діяльність у сфері ресторанного бізнесу;
діяльність турагентств та туроператорів;
діяльність готелів, хостелів та подібні місця тимчасового розміщення;
продаж текстилю, деталей та приладдя для ТЗ.
Ці вимоги передбачені п. 53 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Сектор забезпечення роботи Стрийського управління ГУ ДПС у Львівській області

Чи може фізична особа — підприємець подати через електронний кабінет заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та яка дата вважатиметься датою подання заяви?

За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа — підприємець має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Датою подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування разом із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи — у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Сектор забезпечення роботи Стрийського управління ГУ ДПС у Львівській області

Чи може платник ПДВ на виконання вимог п. 198.5 ст. 198 та п.199.1 ст. 199 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду скласти декілька (дві та більше) зведених податкових накладних з однаковим типом причини?

     Відповідно до абзацу другого п. 11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 ПКУ платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися:

1) в операціях, що не є об’єктом оподаткування;

2) в операціях, звільнених від оподаткування;

3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

     Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду. У разі складання зведеної податкової накладної у графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки:

1 – у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ;

2 – у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 199.1 ст. 199 ПКУ.

     У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до п. 8 Порядку № 1307 (04 – Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 – Складена на постачання для операцій, які не є об’єктом оподаткування ПДВ; 09 – Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 – Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

     Порядком № 1307 не заборонено складання платником податку протягом звітного (податкового) періоду декількох зведених податкових накладних з однаковим типом причини.

 

Питання погашення заборгованості зі сплати ЄСВ перебуває на особливому контролі

Питання погашення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) перебуває на особливому контролі у Стрийському управлінні ГУ ДПС у Львівській області.
З цього питання проводяться спільні зустрічі з органами місцевого самоврядування та органами місцевої влади, формуються вимоги про сплату, які вручаються платникам для узгодження з подальшим направленням до територіальних органів Державної виконавчої служби (далі – ДВС), проводяться співбесіди з боржниками.
Cаме своєчасна сплата ЄСВ гарантує громадянам право на соціальний захист: наприклад, захищені соціальні гарантії для кожного на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, гідне пенсійне забезпечення.
Згідно із законодавством України за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції. Строк давності щодо стягнення сум недоїмки по ЄСВ, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
Відповідно до законодавства України платнику ЄСВ, у якого виник борг, надсилається вимога про сплату недоїмки. На погашення вказаних у вимозі сум платнику надається десять календарних днів. У разі непогашення узгодженого боргу з ЄСВ, контролюючі органи надсилають у порядку, встановленому законом, до органів ДВС вимоги про сплату недоїмки.
Боржникам – фізичним особам – підприємцям (далі – ФОП) особливо слід пам’ятати про те, що одним із джерел погашення боргів перед державою є особисте майно такої ФОП, що ставить під загрозу добробут власної сім’ї. Також до боржників – ФОП вживаються заходи щодо тимчасових обмежень у праві виїзду за кордон.
Слід зауважити, що чинним законодавством України встановлено: ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім виплати заробітної плати.

_______________________________________________________________________________________________